Home > Seen in a Different Light > Voyager: Cestovatel časem

Voyager: Cestovatel časem

Jedním ze způsobů prezentace dat z časového hlediska je vizualizace Voyager. Podívejme se na dva příklady této grafické prezentace historických dat a z ní vycházejících trendů.


Vizualizace čím dál komplexnějších dat se stávají opravdovým oříškem k rozlousknutí. Martin Wattenberg spoluzakladatel vizualizačního projektu IBM Many Eyes se domnívá, že vizualizace se stávají esenciálním online prezentačním médiem, když říká: Zřejmě půjde o fotožurnalistiku 21. století.

Job Voyager představuje historický pohled na vývoj jednotlivých povolání v USA.  Realizován je vizualizačním prostředím Protovis a stojí za ním profesor informatiky stanfordské university Jeff Heer.

Vizualizace zobrazuje měnící se trendy zaměstnanosti z dat za posledních 150 let (1850 až 2000) shromážděných ze statistik sčítání lidu. Ženská povolání jsou zobrazena červeně, mužská modře. Kliknutím na Female / Male si lze v grafu zvolit pohledy na pouze ženská či mužská povolání. Do volného políčka lze napsat povolání, které se pak zobrazí v detailu. Kategorizace byla vzata ze seznamu povolání z roku 1950, proto zde nenajdete žádného programátora nebo konzultanta. A strážník, jako povolání, končí někdy v osmdesátých letech.

Mimochodem, Protovis byl vybrán nadací Mozzila Foundation jako připravovaná součást e-mailového klienta Thunderbird pro vizualizaci e-mailové komunikace.

Name Voyager vizualizuje trendy udělování křestních jmen za poslední století a přišel s ním již citovaný Martin Wattenberg pro knížku Baby Name Wizard své manželky Laury.

Interaktivní Java applet slouží k prezentaci četnosti křestních jmen v průběhu posledního století. Jeho ovládání je stejné jako u předchozího grafu. Vertikální osa prezentuje početné zastoupení jmen v daném období. Jak Wattenberg uvádí na svých stránkách, manželé byli překvapeni, že Name Voyager slouží mnoha dnešním párům při výběru jmen svých ratolestí.

Související články:

TreeMap: Mapa stromu

Vizuální masáže dat

Vizuální analýza komunikace se zákazníky

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment