Home > Social Media Everything > Sociální hodnota značky: PRINT™ Index

Sociální hodnota značky: PRINT™ Index

Britská konzultační firma Sociagility přichází s novým měřením hodnoty brandu v oblasti sociálních médií. Metodika PRINT™ poměřuje značku z pěti různých pohledů. Kdo jsou nejsilnější a nejslabší hráči v hitparádě padesáti nejvlivnějších světových značek – Top 50?

O co se Klout a PROskore snaží na poli online zhmotnění vlivu a důležitosti jednotlivců v sociálním webovém prostoru, o to se na poli velkých korporací v listopadu jednorázově pokusila Sociagility.

Mezi klíčové indikátory výkonnosti (KPIs) bylo zvoleno těchto pět ukazatelů:

  • Popularita/Popularity – oblíbenost nebo vysoký status u auditoria
  • Empatie/Receptiveness – ochota a schopnost naslouchat a též vtáhnout zájemce do hry
  • Interakce/Interaction – dlouhodobá a koncepční práce s komunitou příznivců značky
  • Sociální dosah/Network Reach – velikost nynějších a potenciál budoucích příznivců značky
  • Důveryhodnost/Trust – vliv a autorita v rámci vlastní komunity

Shrnutí studie je k dispozici zde: Top 50 Summary, přičemž kompletní třiadvaceti stránková studie je k mání na: http://www.sociagility.com/top50.

Jak je názorně vidět z infografiky – nejvyšší skóre dosáhla společnost Google. Ta z pochopitelných důvodů nijak neoslňuje na Facebooku. Nejstabilnějšími výsledky přes všechny kategorie se blýskla korporace Disney.

Mezi největší odpadlíky patří telekomunikační operátoři a poskytovatelé finančních služeb. Překvapivě též IBM, nepřekvapivě Marlboro zblblé varováním ministrů zdravotnictví o škodlivosti kouření.

Zajímavé je srovnání poměrů popularity k schopnosti naslouchat svým příznivcům. Naprosto hluší jsou v tomto ohledu: Google, Apple, Microsoft, BlackBerry a Intel. Pouze pět technologických firem mělo tento poměr opačný ve prospěch empatie vůči svým fanouškům: Samsung, Cisco, Oracle, SAP a IBM.

Související články:

Super Bowl 2011: Sociální média s vůní benzínu

Social Media Marketing v roce 2010

B2B Social Media Marketing: Zřetelné trendy růstu

The Conversation Prism: Květina 2.0

Facebook: Kniha, film, comics & Simpsonovi

  1. 29/02/2012 at 19:51

    I enjoy, lead to I discovered exactly what I was having a look for. You have ended my 4 day long hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: