Home > Seen in a Different Light, Social Media Everything > Super Bowl 2011: Sociální média s vůní benzínu

Super Bowl 2011: Sociální média s vůní benzínu

Auta máme všichni rádi. Zvlášť když se vezeme. S parkováním je to už horší. Obyvatelé hlavního města se z víkendů vracejí obykle už v neděli brzy odpoledne. To aby mohli zaparkovat alespoň ve své ulici.

My se ale teď zaměříme na něco úplně jiného. Na komunikaci výrobců aut se svými fanoušky na sociálních sítích. Nicméně dál mohou číst i ti, co zatím žadnou automobilku nevlastní.

Zajímavý přehled nedávno publikoval JD Rucker na serveru Soshable – People Soshalize. They don’t care how it’s spelled. They just do it. Zde porovnal několik velkých hráčů automobilového průmyslu a krátce analyzoval jejich přístup k sociálním médiím.

První příklad zvolil z největší společenské události v USA – finále americké fotbalové ligy NFL. Super Bowl je rovněž zápasem firem o zákazníky. Pro letošních 111 milionů diváků TV sítě Fox byl tradičně největším inzerentem pivovar Anheuser Bush, který ve finále odvysílal 3,5 minuty reklam za 20 milionů dolarů. Automobilkám letos patřila každá čtvrtá reklama. Více zde i zde.

Volkswagen nasadil reklamní spot The Force, který zejména díky Twitteru do dněška shlédlo přes 33 milionů diváků.

Ford uspořádal online Focus Rally America, kde šesti dvojicím na trati pomáhali diváci, virtuální členové týmů. Vítězný tým bude vyhlášen v pondělí 7. března.

Mercedes těsně před vlastním finále rozjel Tweet Race – první soutěž poháněnou Twitterem, kdy dvoučlenné posádky mířily do Dallasu, místa finále Super Bowl. Soutěžící byli hodnoceni pomocí nasbíraných tweetů.

Audi jako první zavedla do souteže Twitter hashtagy – metadata označující klíčová slova a témata jednotlivých tweetů. Deset vybraných tweeterů s hashtagy pak soutěžilo o hlavní cenu. Soutež byla podporována speciálním programem na Facebooku.

Jiným příkladem vtažení zákazníků do firemního života za přispění sociálních sítí může opět posloužit Ford. Ten 18 měsíců před uvolněním nového modelu Fiesta do prodeje, dal stovce zájemců tato auta k dispozici s jediným cílem – online sdílení svých pocitů ve webovém prostoru.

Chevrolet zase v loňském roce vyslal osm týmů tvořených lidmi ze sociálních médií na jízdu sestávající z plnění různých úkolů a jejich online prezentace napříč spektrem sociálních sítí.

Zdaleka ne vše se zde expertům marketingu povede. Mezi neúspěšné kampaně patří ta od Toyoty z r. 2009, kdy pro svůj vůz 4Runner postavila speciálně zaměřené webové stránky. Problém byl však v tom, že fotky aut byly neoprávněně staženy z Flickru bez souhlasu autorů.

V tom samém roce otevřela Honda na Facebooku stránky pro rozjezd kampaně nového typu Crosstour. Kampaň se ale obrátila proti svým tvůrcům, když “fanoušci” mimo cílovou skupinu rozpoutali negativní protiútoky. Honda tuto negativní vlnu nezvládla. Obestřela se mlčením a na výpady útočníků nereagovala.

Další nepříjemnou zkušenost udělala firma GM. V roce 2006 založila stránky, na kterých mohli příznivci značky Chevy Tahoe vyrábět své vlastní reklamy. Oslavné reklamní klipy převálcovala záhy skupina odpůrců terénních vozů SUV a celá interaktivní iniciativa dostala silně hořkou příchuť.


Co vše si lze vzít z výše uvedeného?

  • Vytvářejte firemní profily na zavedených sociálních sítích. Vždy s jasnou strategii.
  • Jednejte se svými fanoušky otevřeně. Vyvarujte se koženým úředním manýrám.
  • Odpovídejte na reakce. Neuzavírejte se do ulity mlčení.
  • Organizujte akce a soutěže. Zapojte komunitu do interakce s vaším týmem.
  • Nebojte se své příznivce a zákazníky zapojit do řízení vaší firmy.


Jak si vede velká pětka ve virtuálním světě marketingu sociálních médií?

Toyota Social Media

Honda Social Media

GM Social Media

Ford Social Media

Chrysler Social Media

.
.
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: