Home > Seen in a Different Light, Social Media Everything > Monitoring webu a sociálních sítí: Captaworks Smart Portlets

Monitoring webu a sociálních sítí: Captaworks Smart Portlets

Malá ukázka toho, jak vypadá sada nástrojů společnosti Captaworks pro monitoring sociálních sítí, webových diskuzí a fór prostřednictvím sw produktu Smart Portlets. Co vše lze vytěžit přes online monitoring webového prostředí?

Řekněte si, co potřebujete – a máte to mít. Teď hned.

.
.

Pracovní prostředí pro uživatelskou roli (pracovník marketingu, analytik, etc…) je volitelné formou dashboardu sestávajícího z vhodné sady portletů, se kterými je uživatel zvyklý pracovat a může vypadat takto:

.
.

Dále si na příkladech ukážeme několik komponent, ze kterých lze sestavit dashbord uživatele.

Našeptávač je vhodnou pomůckou při vyhledávání.

.
.....
.
.
.....
.
.
.....
.
.
.....
.

Výsledky hledání mohou být seřazeny podle volby uživatele, např. dle autorů, relevance obsahu, datumu apod. Automatické přiřazení sentimentu k příspěvku je samozřejmostí.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Zároveň se zobrazením výsledků je rovněž k dispozici tzv. tag cloud nabízející podobná témata k vyhledávanému obsahu. U každého tématu je vyčíslena jeho četnost a k jednotlivým informačním zdrojům se lze snadno proklikat.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Analýzy jednotlivých přispěvatelů do diskuzí jsou možné a stejně tak i určení tzv. opinion leaders nebo trendsetters, tedy komentátorů, kteří výrazně ovlivňují diskuze.

.

Následuje ukázka vizualizace příbuzných témat analyzovaného obsahu.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Jiným typem vizualizace je spectograph, který slouží k znázornění vývoje témat v čase.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Grafika síťových vztahů zkoumaných subjektů, ať už jde o přispěvatele do diskusí, produkty nebo brandy má široké uplatnění.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Pro porovnání současného výskytu jednotlivých produktů či brandů se s výhodou používájí bublinové grafy.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Pomocí grafiky Voyager lze rovněž porovnávat současné zastoupení jednotlivých témat a jejich okamžité přírůstky. Vhodné pro okamžité znázornění tržních podílů jednotlivých produktů nebo značek.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Znáte lepší řešení?

.

Související články najdete v sekcích:
Social Media Everything
Seen in a Different Light
Information Retrieval

.
.
  1. 06/10/2010 at 20:54

    Vypadá to moc slibně…osobně si dokážu představit zajímavé aplikace i v rámci kontaktních center resp. celkového řízení komunikace se zákazníky, zákaznické péče apod. Vždyť monitoring a vytěžování zákaznické komunikace je defacto interní social media monitoring…

    • pza
      07/10/2010 at 08:53

      Ano, presne tak. Smart Portlets obecne slouzi k vizualizaci a analyze dat vybagrovanych pomoci vytezovacich search technologii. Predstavovane reseni je pouze jednou z moznych modifikaci jejich vyuziti.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: